Favicon

Any chance of getting a TAO favicon.ico for bookmarks? Here’s a possible candidate…

Thanks for that. Bjorn can set it up as soon as he gets some time, I knew there was something I’d forgot.

I’d love to see a nicer icon in my bookmark list than the Firefox default blank sheet of paper. Really helps me distinguish my bookmarks quickly.

Well, I’ve uploaded the icon, but Firefox isn’t picking it up. Opera and Konqueror are, though. Is anyone else having problems seeing it?

IE seems to be working as well.

Hooray for small victories! Feel free to replace the icon though, I just fired that off real quick. Maybe the double slash makes more sense.

Working in FF now.

工研院首度将RFID(无线射频识别系统)糖尿病运用在医疗保健上,未来只要随身携带一张卡片,就可以记录每日热量、运动量,并与健康管理单位联机,得到实时的信息与建议。这项科技最适合用在“亚健康”状态的民众身上,以避免高血压、糖尿病等慢性疾病的发生。 李小姐有血脂过高的问题,为让血脂控制在标准值之内,每天用餐时,她总会斤斤计较挑选食物计算热量,糖尿病医院深怕自已一时嘴馋,让血脂飙高;有了RFID系统之后,只要拿完自助餐,立刻就可以接到健康管理师传送的简讯,内容是:“李小姐妳今天的午餐是七百五十大卡,吃过多了,小心妳的血脂问题,等一下该去运动一下。” RFID刷卡测健康 这不是电影情节,而是真实在生活中上演糖尿病药品,工研院服务业科技应用中心智慧健康发展组副组长洪仲箴表示,现代人工作压力大,整天忙于工作,根本没有时间打理自己的健康,利用RFID系统,可记录每个人一整天饮食热量,并透过计算机终端跟健康管理师联机,发简讯提醒民众,今天到底吃了多少热量? 洪仲箴解释,RFID并不是新的科技,它被普遍运用于日常生活中,以文化大学推广教育部为例,糖尿病治疗在学生证装置RFID系统,学生只要拿着一张RFID卡,往墙上的信息站一刷,马上显示出缺席纪录、哪些作业没交,一目了然,学生想逃也逃不掉。 饮食热量全记录 RFID到底是什么?简单地说,它是一种标签,使用者可以透过无线扫描,消渴降糖胶囊取代条形码卷标或门禁卡。工研院则将RFID系统运用个人健康监控上,还是国内首创,他坦言,利用该系统计算出一个人一天到底吃了多少热量?在执行上确实有些困难待突破,现阶段只能在企业体施行